A je to vůbec v dnešní době možné, když webařů přibývá jako hub po dešti? Já si myslím, že ano. Můžeš svou tvorbu zaměřit na určité typy webů, druh zákazníků či konkrétní nástroj, s jehož pomocí budeš weby dělat.

Díky specializaci se totiž staneš expertem ve svém oboru a bude pro tebe snazší získávat zakázky, ze kterých budeš mít radost i dostatek financí. Já mám například ráda tzv. one page weby a pracuji pouze s DIVI a hostingem Webkitty.

TIP: Není také od věci, když se tvá specializace projeví i v názvu tvého podnikání a domény. Pro klienty se tak staneš zapamatovatelnější.

Tady mám pro tebe základní přehled jednotlivých typů webů a možností zaměření.

Typy webů

One page web – menší web, který obsahuje všechny informace na jedné stránce, a je tak vhodný především pro drobné podnikatele.

Malý web – klasický web, který mívá obvykle kolem pěti hlavních stránek: home, služby, o nás, ceník, kontakt. Tento typ webu nejčastěji využívají menší firmy poskytující služby.

Web pro online podnikatele – do této kategorie řadím weby, na kterých je možné si stáhnout tzv. magnet zdarma (např. e‑book výměnou za e‑mail) a/nebo zakoupit placený digitální produkt. Často obsahují také členské sekce. Tyto weby bývají napojené na e‑mailingové (např. MailerLite) a prodejní systémy (např. FAPI) a případně také na členské sekce mimo web (např. Thinkific).

E‑shopy – asi netřeba nějak více představovat, jsou to weby, kde nakupujeme zboží. Tvorba e‑shopů má však svá specifika. Vytvořit je lze několika způsoby – na WordPressu pomocí pluginu WooCommerce, s použitím nástroje, jako je Shoptet, nebo se dá udělat jednoduchý e‑shop i na Facebooku. Není ale potřeba se vždy hned pouštět do složité tvorby e‑shopu – pokud chce někdo prodávat jen pár produktů (hlavně digitálních), stačí použít prodejní aplikaci (např. FAPI).

Další možnosti specializace

Tematické zaměření – podle profesí, produktů, tvých koníčků… Například se rozhodneš dělat weby jen pro města, školy a školky, doktory, advokáty, řemeslníky, realitní makléře či pro chovatele zvířat. V každé oblasti existují velké komunity na sociálních sítích, kde se můžeš ukázat a přesně zacílit.

Redesign webu – můžeš se také specializovat na proměny stávajících webů, kterým dodáš nový vzhled a lepší strukturu. Ale pozor, neměň URL, ať nenarušíš SEO. Redesigny jsou většinou snadné a rychlé zakázky, protože se nezačíná úplně od nuly.

Page builder a speciální šablony – kromě již zmíněné šablony DIVI existuje například podobně fungující page builder Elementor.

Webhosting – já doporučuji Webkitty, a proto na něm vše potřebné v kurzu Webařce pod rukou ukazuji.

Možností, jak se odlišit od ostatních webařů, je celá řada. Je jen na tobě, co si vybereš. Odlišit se ale není to hlavní. Klíčové pro úspěch je být dobrý webař, tedy dělat kvalitní weby a pečovat o zákazníka. A to se v kurzu Webařce pod rukou naučíš.

Co lze k webu nabídnout navíc jako bonus či extra službu?

  • Náhled webu na Facebooku
    (K vytvoření pěkného náhledu pro FB můžeš využít plugin Yoast SEO)
  • Založit firemní stránku na Facebooku či jiné sociální síti
  • Napojení na e‑mailing typu MailerLite
  • Vložení platebního formuláře pomocí FAPI nebo SimpleShopu
  • Založení Google Analytics a propojení s webem
  • Zápis do Google firmy (vč. mapy)
  • Školení na editaci webu

Chceš se naučit dělat kvalitní weby od A do Z? Vše vidět na sdílené obrazovce a konkrétních příkladech? Stát se součástí webařské komunity, která drží při sobě? Přihlaš se do deseti týdnového online kurzu webařiny.

Weby jako podnikání