Jak si vybudovat první portfolio?
Kde hledat klienty? Jak je získat? Na základě svých zkušeností ti ukážu, co mi fungovalo a co s úspěchem používají i mí studenti z kurzu Webařce pod rukou.
Aktivně oslov někoho, jehož služby využíváš
Jestliže něčí služby/produkty využíváš a jsi s nimi spokojený/á, ale dotyčný nemá příliš vydařený web či ho nemá vůbec, nabídni mu, že mu web uděláš (výměnou za peníze, barter, referenci, případně kombinaci). Při oslovení použij formulku: „Věřím, že byste si zasloužili lepší web.“
Vybartruj web
Tedy vyměň ho za něčí službu/produkt. Nejjednodušší je oslovit někoho, kdo tě už zná, například svojí kadeřnici; majitele fitka, kam chodíš; školku nebo kroužky své ratolesti; oblíbenou restauraci či zábavný park. Rádi budou spolupracovat a ty z toho budeš taky něco mít. (Všechny zmiňované bartery jsem v začátku svého webového podnikání měla.)
TIP: Na Facebooku je přímo skupina Barter pro ženy v online podnikání.
Nabídni web neziskové organizaci za výhodnou cenu
Uděláš dobrou věc a v portfoliu budou takové stránky skvěle vypadat. A nemusíš se bát, neziskovky většinou nějaké finance na web mají.
TIP: Zkus si vybrat třeba na stránkách umsemumtam.cz.
Nabídni web za poloviční cenu svým známým
Přiznej, že začínáš, a proto nabízíš lepší cenu. Nech si zároveň napsat referenci, kterou můžeš pak využít v rámci propagace nejen na svém webu.
TIP: U známých si ale dej pozor – s nimi je to někdy těžké, takže je opravdu potřeba, aby byla předem jasně stanovená pravidla.
Nabídni web za výhodnou cenu ve skupinách na Facebooku
Například jezdíš na koni a jsi v takto zaměřené skupině – využij toho a nabídni zde své služby. Pohybuj se ve stejných skupinách jako tvá cílová klientela a zapoj se do komunikace, odpovídej, dávej rady, sdílej hodnotný obsah, zkrátka buď vidět a zájemcům nabídni výhodnou cenu.
TIP: Při komunikaci na FB pozor na svůj profilový obrázek. Žádná zvířata, společné foto s partnerem nebo dítětem či foto z pařby. Je to první věc, kterou potenciální zákazník vidí.
Zkus i offline komunikaci
Říkej na společenských akcích, kterých se účastníš, že webaříš. Hodně lidí z tvého okolí nebo jejich známí potřebují web.
Možností, jak najít zákazníka, je samozřejmě více a lze je mezi sebou libovolně kombinovat.
Moc ráda sleduji své studenty v rámci kurzu Webařce pod rukou, jak po lekci věnované tomuto tématu získávají první zakázky, na kterých pak už i během kurzu pracují.
Chceš se naučit dělat kvalitní weby od A do Z? Vše vidět na sdílené obrazovce a konkrétních příkladech? Stát se součástí webařské komunity, která drží při sobě? Přihlaš se do deseti týdnového online kurzu webařiny.
