Účel webu

Jedna ze zásadních otázek je, z jakého důvodu klient web chce. Přeje si být vidět, získat kontakty, prodávat, vyvolat nějaký pocit? Anebo chce mít pouze webovou vizitku? Na základě jeho představ rozhodneš, jestli budeš dělat jednostránkový nebo vícestránkový web. Obojí má své pro a proti. Jednostránkový web má lepší uživatelskou přívětivost. Vícestránkový web je zase lepší pro SEO. Proč? Nejen to se dozvíš v kurzu.

Jakou si říct za web cenu?

Nepodceňuj první předběžnou cenovou kalkulaci. Určitě je dobré nestanovit přesnou cenu, ale dát cenové rozpětí. Pokud se klientovi bude zdát cena vysoká, navrhni mu tzv. lego princip stavění webu – na začátek uděláš základní řešení webu a postupem jej budeš rozšiřovat (rezervační systém, blog, kalendář akcí, emailing).

Jaké podklady chtít od klienta?

Klient by ti měl dodat logo. Pokud ho nemá, můžeš mu doporučit různé nástroje, kde si logo vytvoří. Ale i bez loga se dá pracovat. Co však určitě budeš potřebovat, je favicon, neboli ikona webu. Fotkytexty jsou nedílnou součástí. Ohlídej si, aby byly kvalitní. Úvodní fotka je královnou celého webu. Také budeš potřebovat vstup do současného webhostingu. Jestliže začínáte od nuly a klient hosting nemá, pomůžeš mu se založením. Pozor, ale vždy na jeho fakturační údaje.

Do kdy slíbit, že bude web hotový?

Neukvapuj se. I když máš pocit, že web uděláš za týden, vždy se může objevit nějaká překážka. Termín dodání stanov až ode dne, kdy ti klient dodá podklady. Ideální doba dodání je měsíc. A když to bude dřív, je to jen bonus.

Zavedení klienta do CRM systému

Kam ho zavedu? To byla má první otázka. Ale nemusíš se obávat, není to nic strašného. Jedná se o systém pro správu klientů a v kurzu uvidíš praktického využití kouzelného českého nástroje jménem Caflou. Umí dělat krásné faktury, výkazy, nabídky a mnoho dalšího.

Webhosting Webkitty a jeho používání

A na závěr se seznámíš s tvým novým pracovním nástrojem, webhostingem Webkitty. Pokud chceš tvořit weby, určitě je efektivní zvolit multihosting. Webkitty ti tak umožní na své doméně vytvořit neomezené množství subdomén. Místo, kde si budeš pěkně v klidu tvořit klientův web. Pracovní návrh vidíš pouze ty a klient, až mu prozradíš URL adresu. Vaše weby tak budou chvilku bydlet společně. A až klientův web dospěje, může se směle odstěhovat na vlastní doménu. K tomu slouží plugin All in One a v kurzu ti Magda přehledně ukáže, jak na to.

Copywriterka Petra Frišová

Článek napsala absolventka kurzu Webařce pod rukou:

Petra Frišová, copywriterka
vlotosu.cz