Proces s klientem pro tvorbu webu

Je fajn si vše důkladně nastavit hned na začátku, aby vaše spolupráce měla hladký průběh. První schůzka je základ. Z minulé lekce už víš, jaké podklady si vyžádat. Ale než je dostaneš, už si můžeš vytvářet první nástřel webu. Klienta vyzpovídej, jaké jsou jeho představy a už si dělej náčrty a poznámky. Připrav si z toho krátkou osnovu a pošli ji klientovi k doplnění. A současně už můžeš vystavit i první zálohovou fakturu. Protože tvoje práce začala.

Kvalitní obsah webu v 10 krocích

Jak udělat kvalitní obsah je jedna velká neznámá. Když se koukneš na nějaký hotový web, přijde ti vše tak jasné, logické. Ale až si sedneš a budeš vymýšlet ten svůj, zjistíš, že vytvořit smysluplnou náplň webu je docela oříšek. Magda ti na to dá praktický návod o 10 bodech.

Důležité je zaujmout hned na první stránce. Návštěvník webu musí také hned vidět, o čem web je a jaké jsou přidané hodnoty služeb. Doporuč tvorbu blogu, kde klient odhalí rady a tipy. Klientův příběh či reference mají také sílu.

Pravidla webového copy

Můžeš mít perfektně vyšperkovaný web, ale bez dobrých textů ztrácí hodnotu. A nenajde ho ani všemocný Google. Vytvořit dobré texty je trošku hra se slovy a spojeními, kterou je ale hrozně zábavné hrát. A hrát ji můžeš, i když nejsi profesionální copywriter. Vždy používej běžná slova ze slovníku zákazníka, pomůže ti k tomu sledovat diskuse týkající se nabízených služeb. Krátké věty, ikony, odstavce a nadpisy jsou základ. A hlavně mluv na webu přímo k zákazníkovi, on je středobodem tvého webového vesmíru. Více v taháku pro lidský web.

Nákres webu

Když stavíš dům, potřebuješ vědět, jak bude vypadat. Musíš mít nákres, základní představu, od které se můžeš odpíchnout. A u webu je to stejné. Trošku tak nakoukneme už do další lekce. Jejím obsahem totiž bude design a struktura webu. Tak pojďme do toho!

Copywriterka Petra Frišová

Článek napsala absolventka kurzu Webařce pod rukou:

Petra Frišová, copywriterka
vlotosu.cz