Zaškolení klienta a údržba webu

Řada klientů se chce naučit, jak s webem pracovat. Nejčastěji proto, aby si mohli sami dávat příspěvky na blog nebo provádět základní editaci textů. Proto je fajn nabízet klientům v rámci svých služeb možnost zaškolení do editace webu.

Jak zaškolit zákazníka do samostatné editace webu?

Nejlepší je ukázat práci s webem klientovi naživo, ale jde to dobře i přes Google Meet nebo Zoom. Stačí nasdílet svou obrazovku a všechno, co potřebuje, přímo ukazovat na jeho webu. Školení si klient může nahrát.

Ne všichni klienti však stojí o vlastní editaci webu a já jsem i raději, pokud nechají změny na mně. Kromě editací jim poskytuji pravidelnou údržbu webu po jeho spuštění.

Co vše obnáší následná správa a údržba webu?

Změny

Práce na webu většinou nekončí odevzdáním webu klientovi, web by měl být aktuální, takže se připrav na změny, úpravy, opravy a doplňování. Stanov si hodinovou sazbu a podle ní účtuj dodatečné služby, pod 500 Kč nechoď ani jako začátečník.

Údržba

Web na WP je potřeba aktualizovat. Nabídni svým klientům pravidelnou údržbu, já ji dělám 3krát ročně. Zaktualizuješ WP, DIVI, pluginy, zkontroluješ, jestli vše funguje, jak má. Můžeš k tomu nabídnout něco navíc, třeba plugin na zrychlení, cookies lištu nebo lepší zabezpečení, pořád je něco nového.

Údržba v praxi

Více se o údržbě webu bavíme v kurzu Webařce pod rukou, kde i názorně ukazuji, co vše, kdy a za kolik dělám. A také jak údržbu klientům komunikuji, aby rozuměli, že je to udělat potřeba.

Chceš se naučit dělat kvalitní weby od A do Z? Vše vidět na sdílené obrazovce a konkrétních příkladech? Stát se součástí webařské komunity, která drží při sobě? Přihlaš se do deseti týdnového online kurzu webařiny.

Kurz tvorba webových stránek