Proces s klientem pro tvorbu webu

Je fajn si vše důkladně nastavit hned na začátku, aby vaše spolupráce měla hladký průběh. První schůzka je základ. Z minulé lekce už víš, jaké podklady si vyžádat. Ale než je dostaneš, už si můžeš vytvářet první nástřel webu. Klienta vyzpovídej, jaké jsou jeho představy a už si dělej náčrty a poznámky. Připrav si z toho krátkou osnovu a pošli ji klientovi k doplnění. A současně už můžeš vystavit i první zálohovou fakturu. Protože tvoje práce začala.

Kvalitní obsah webu v 10 krocích

Jak udělat kvalitní obsah je jedna velká neznámá. Když se koukneš na nějaký hotový web, přijde ti vše tak jasné, logické. Ale až si sedneš a budeš vymýšlet ten svůj, zjistíš, že vytvořit smysluplnou náplň webu je docela oříšek. Magda ti na to dá praktický návod o 10 bodech.

Důležité je zaujmout hned na první stránce. Návštěvník webu musí také hned vidět, o čem web je a jaké jsou přidané hodnoty služeb. Doporuč tvorbu blogu, kde klient odhalí rady a tipy. Klientův příběh či reference mají také sílu.

Pravidla webového copy

Můžeš mít perfektně vyšperkovaný web, ale bez dobrých textů ztrácí hodnotu. A nenajde ho ani všemocný Google. Vytvořit dobré texty je trošku hra se slovy a spojeními, kterou je ale hrozně zábavné hrát. A hrát ji můžeš, i když nejsi profesionální copywriter. Vždy používej běžná slova ze slovníku zákazníka, pomůže ti k tomu sledovat diskuse týkající se nabízených služeb. Krátké věty, ikony, odstavce a nadpisy jsou základ. A hlavně mluv na webu přímo k zákazníkovi, on je středobodem tvého webového vesmíru. Více v taháku pro lidský web.

Nákres webu

Když stavíš dům, potřebuješ vědět, jak bude vypadat. Musíš mít nákres, základní představu, od které se můžeš odpíchnout. A u webu je to stejné.

Nákres webu neboli Wireframe můžeš udělat ručně na papír nebo můžeš použít komplexní nástroj Figma či jednoduchý Mock flow.

Copywriterka Petra Frišová

Článek napsala absolventka kurzu Webařce pod rukou:

Petra Frišová, copywriterka
vlotosu.cz