Obsah je král

Už víš, že královnou webu je fotka. Královna nemůže být bez krále. Králem každého webu je obsah. Pokud stránka nemá kvalitní obsah, nemá vyhledávač co najít. Klient musí být aktivní při tvorbě obsahu. Tvořit blog nebo poskytovat informace návštěvníkům webu.

Klíčová slova

Nastavení základního SEO by měla být samozřejmost pro dobrého webaře. Seznámíš se s tzv. organickým SEO, tedy neplaceným. To můžeš vytvořit prostřednictvím vhodně zvolených klíčových slov. Ale kde je najdeš? Zkus využít anonymní okno vyhledávače, návrhy klíčových slov dole na Google anebo vyzkoušej Google Ads. Tento nástroj ti pomůže najít hodně vyhledávaná klíčová slova, která současně nemají velkou konkurenci.

Meta title a description

Metadata pomáhají vyhledávači i lidem najít web. Uvidíš je v prohlížeči v popisu stránky po vyhledání. Ale stejně jako při tvorbě jakéhokoli obsahu, mysli v první řadě na zákazníky a až pak na SEO.  Nevýhoda jednostránkového webu je, že má jenom jeden meta popis.

Kontrola správné hierarchie nadpisů

Vždy dodržuj stromovou hierarchii. Nadpis H1 může být vzhledem menší než ostatní nápisy, ale musí být na stránce pouze jeden. Výjimka je u one page webů. Zde můžeš každou sekci označit nadpisem H1. Do nadpisů ideálně zakomponuj klíčová slova. Ale i zde mysli víc na čtenáře než na Google.

Vnitřní a vnější odkazy

Jednotlivé stránky můžeš propojit mezi sebou prostřednictvím vnitřních odkazů. Jako text propojení používej klíčové slovo. Ideální k tomu jsou blogové články. Klient se také může domluvit na vzájemném propojení s weby partnerů či dalšími užitečnými weby. Jedná se o tzv. linkbuilding, který z hlediska SEO prospěje oběma stranám.

Správné pojmenování obrázků

Na obrázky nezapomínej. Využívá se k tomu popisek ALT. Ideálně vepiš ALT do knihovny ihned po vložení obrázku. ALT je velký kamarád se SEO, ale také pomáhá nevidomým.

Google Search Console a nahrání Site map

Registruj se na Google Search Console, přidej službu a ověř ji přes nahrání souboru do FTP nebo přes Značka html. A nahraj zmiňovanou Site mapu.

SEO je trochu alchymie. Je to někdy loterie, ale často dokáže zázraky.

Použití pluginu Yoast SEO

Plugin Yoast SEO má při tvorbě webu své čestné místo, umí řešit spoustu SEO prvků.  V sekci sociální sítě pomůže Googlu s identifikací i náhledem webu pro Facebook. Yoast také generuje soubor zvaný Site map, díky němuž roboti snadněji navštíví vaše stránky a zaindexují je do vyhledávače. 

Copywriterka Petra Frišová

Článek napsala absolventka kurzu Webařce pod rukou:

Petra Frišová, copywriterka